Co mówią mieszkańcy Jorviku na Midsommar?

Hejo!
Dzisiejszy post jest o tym co mieszkańcy wyspy nam mówią podczas obchodów Sobótki zwanej Midsommar. Tymi osobami są:
  • Barney
  • Alex
  • Anne
  • Lisa
  • Linda
  • Loretta
  • Gary Goldtooth
  • Thomas Moorland
  • Lily Bones
  • Pan Kembell
  • Maja Dews
  • Madison
  • Ming Yue
  • Jamie Olivetree
Barney
Barney mówi nam przede wszystkim o ziemniakach.
Piękne mamy w tym roku wianki! Zrobiliście je wszystkie samodzielnie?

Kwiaty to tradycja, ale może w przyszłym roku spróbujemy ziemniaków?

Ziemniaki...

Jak się włoży do ziemniaka elektrody cynkowo-miedziane, to można wytworzyć ładunek elektryczny.

0,5 wolta na ziemniaka.

Za mało ziemniaków.

Alex
Szkoda, że nie mamy tutaj przeciągania liny. Nikt by nie pokonał mojej drużyny!

Nie pytaj mnie teraz o przyszłość. Chcę się cieszyć chwilą z moimi przyjaciółmi.

Tegoroczne jedzenie jest po prostu niejadalne. Na szczęście Maja mieszka niedaleko i ma całą paczkę ptysiów serowych specjalnie dla mnie!.

Avalon jest ostatnio bardzo samotny. Przydałby mu się jakiś przyjaciel, na przykład szczeniaczek. Jaki pies by mu się spodobał?

Zwykle nienawidzę tańczyć, ale to nie dotyczy żabiego tańca. Kou, ack, ack!

Próbowałam namówić Jamesa żeby przyszedł, ale nie chciał. Pewnie coś kombinuje, Już zbyt długo nic nie wywinął.

Pan Kembell myśli, że jak za sponsoruje klub jeździecki to ludzie go nagle polubią? Może niech najpierw posprząta ten bałagan przy winnicy.

Może namówię Rihannon, żeby mnie nauczyła tradycyjnej jazdy druidów, a potem będę się w niej specjalizować. No bo Anne ma ujeżdżanie, Lisa western ring, a Linda skoki przez przeszkody. Nie byłabym wtedy jedynym Jeźdźcem Duszy, który nie jest zafiksowany w jakimś stylu. Tylko nie mów Anne, że powiedziałam, że jest zafiksowana.

Anne
Najbardziej w Midsommar lubię to, że można jeździć w blasku nocy.

Concorde chyba dobrze się bawi. Jakiś czas temu skakała wokół słupa majowego.

Jak byłam mała, rodzice kupowali mi wianki ze sztucznymi kwiatkami dopasowane do sukienek, które miałam nosić na spotkaniach rodzinnym podczas Midsommar. Jak nikt nie patrzył, to wyrzucałam te nieprawdziwe kwiatki. Po co nosić wianek, skoro samemu się go nie zrobiło?

Wciąż nie mogę uwierzyć, że tak wiele ryzykowałaś, by mnie uratować. Dziękuję.

Próbowałaś już szczęścia w łowieniu? Można wygrać naprawdę ładne rzeczy.

Robię, co mogę, by unikać Loretty. Naprawdę nie mam teraz głowy do ujeżdżania.

Elizabeth mawiała, że jeźdźcy z Kręgu Słońca osiągają szczyt możliwości podczas Midsommar, gdy dni są najdłuższe.

Ojciec nie wie, gdzie byłam przez ten cały czas, ale myślę, że mama zna prawdę.

Evergray mówi, że to cud, że nie zachorowałam na pandoriańską chorobę. On chyba widzi we mnie klucz swojego powrotu do Pandorii pewnego dnia. Nie zamierzam być jego królikiem doświadczalnym.

Co według ciebie stało się z Darko? Oby nadal żył. Tak wiele przez niego straciłam. Nie pozbawi mnie możliwości zemsty. Przepraszam... Cyba ciężko mi poczuć odpowiedni nastrój.

Lisa
Ja na scenie? Nie tym razem! Ale ty, proszę bardzo. Chętnie posłucham jak grasz.

W Teksasie nie obchodzimy Midsommar. Naszym świętem był czwarty lipca i przyjęcie z grillem.

Uwielbiam robić wianki. Co za wspaniała tradycja!

Gdy widzę strażników, ogarnia mnie ogromna nostalgia! Za młodych lat podczas wakacji jeździliśmy z rodziną do parków narodowych. Grand Canyon, Big Bend, Yosemite. Gdzie byśmy pojechali, strażnicy byli zawsze bardzo uprzejmi. Nawet gdy już zostałam tylko z tatą, to próbowaliśmy podtrzymywać tę tradycję, pomimo tego że przenosiliśmy się z miejsca na miejsce. Denali na Alasce, Rondane w Norwegii, Mistfall na Jorviku.

Tylko mi się wydaje, że ostatnio rywalizacja między klubami jeździeckimi się zaostrzyła? Przypomina mi to amerykańskie drużyny futbolowe. Chodzi mi o tą grę, w której gra się rękoma. Wiem to zagmatwane.

Mogłabym przysiąc, że widziałam Raptora na Szlaku Czerwonych Sznurków. Ludzie mówią, że się gdzieś zaszył. Że miał jakąś wizję. Mam nadzieję, że nic mu nie jest.

To takie niezręczne mieć profil artysty na Spotify.

Ciekawe, co u Stelli i Teksasa? Powinnam do nich zajrzeć, jak będę w Stajni Jorvik.

Jeśli ktoś pyta o grzywę Starshine'a, mówię, że jest pomalowana kredą i mam nadzieję, że pytający nie podejdzie bliżej.

Josh? Z przyjemnością bym się z nim spotkała. Na Jorviku jest tak niewiele osób uprawiających western riding... czuję się jak gatunek zagrożony wymarciem!

Linda

Nadeszło lato, a wiesz, co to oznacza... Czytanie na plaży! Jakie książki chcesz przeczytać?

Współczesny jorvicki Midsommar ma mnóstwo wspólnego z tym szwedzkim, ale początki poprzedzają to skandynawskie święto. Ognisko odnosi się do Światła Aideen, czyli pierwszego płomienia, który według legend tchnął życie w tę wyspę.

O matko... Meteor znowu czeka w kolejce do łowienia? Już i tak zjadł za dużo słodyczy.

Pokaz skoków przez przeszkody w Moorland był bardzo udany. Jestem ogromnie wdzięczna Thomasowi za to, że pozwolił mi opowiedzieć o tej konkurencji młodemu pokoleniowi jeźdźców.

O, Petunia! Zawsze walczymy ze sobą na torach do skoków przez przeszkody. Pójdę się przywitać.

Meteorowi i mnie bardzo się podobał Szlak Czerwonych Sznurków. Już nie możemy się doczekać kolejnego, który będzie tą jesienią.

Loretta

Jak tam Daisytornado? Pamiętam twoją pierwszą jazdę na tym koniu w wyścigu Bobcatów. Dobrze wam poszło jak na amatorów.

Ponoć w tym roku na Midsommar będzie gotować znana szefowa kuchni. Nie wiedziałam, że można przypalić wędzonego łososia, ale jej się to udało. To chyba jakaś nowa moda. Pewnie do tego przywyknę.

Thomas Moorland chciał, żebym dała Justinowi kilka wskazówek na temat ubioru. Serio? Przecież Justin jest idealny! Oczywiście nie tak idealny by nie móc iść na cały dzień do spa albo nie móc kupić całej szafy nowych ubrań. Mam ulepszyć ideał? Przyjmuję wyzwanie.

Z Tan świetnie dogadywałam się już za pierwszym razem, kiedy przyjechała do Stajni Moorland parę lat temu. Tan pochodzi z Rosji, wiesz? Tak się cieszę, że przyjechała do Moorland. Ciężko chodzić do liceum, gdy twoja najlepsza przyjaciółka wpada tylko na wakacje.

Nie przeszkadza mi to, że straciłam Lucianę na rzecz Flying Foxes. Godny przeciwnik w konkursie konia wierzchowego jest zawsze mile widziany.

Ponoć Ginny, założycielka klubu Bulldogz w Eponie, przeprowadza się do Beauvisty. Bulldogz nie poradzą sobie bez niej.

Na początku myślałam, że Lily Bones potrafi tylko gadać, ale działać też umie. Wygrała ostatnie zawody kuców islandzkich.

Może to moja najgorsza decyzja w życiu, ale złożyłam Lily Bones propozycję. Jeśli odejdzie z Bulldogz, pozwolę jej ubrać nasz strój i założyć nową filę Bobcatów w Eponie. Nie będzie mieć lepszej szansy, by stanąć na czele klubu jeździeckiego. Dałam jej czas do zakończenia Midsommar. W końcu moja dobroć też nie jest nieograniczona.

Słyszałaś o Festiwalu Światła Aideen? To tras, którą pokonuje się jesienią przy świetle pochodni, by zjednoczyć się z jakąś baśniową boginią koni czy coś takiego. Ta cała ,,duchowa" otoczka mnie nie interesuje, ale ponieważ jest to jazda po szlaku, nie możemy jako klub jej przegapić.

Bobcatom naprawdę przydałyby się nowe stroje i sprzęt dla koni. Już nawet nie wspomnę o tym, że nasz sprzęt do jazdy przełajowej jest strasznie zużyty. Przydałby nam się też nowy budynek klubowy! I trenerzy! Sporo tego... Chloe powiedziała, że powinnyśmy zorganizować kiermasz, by zebrać pieniądze. A co my? Harcerze? Nie, mam wobec Bobcatów poważniejsze plany, które nie zakładają sprzedawania babeczek.


Bobcat Girls to elita  Stajni Moorland. Jesteśmy niczym starsze siostry dla wszystkich obozowiczów. Wyobraź sobie, ile mogłybyśmy zrobić, ile Stajnie Moorland mogłyby zrobić, gdyby Thomas zainwestował w naszą wspólną przyszłość.

Myślisz, że Anne von Blyssen znów będzie startowała? Ten jej źrebak nieszybko nauczy się pasażu.
Nawet nie próbuj krytykować żabiego tańca. To jorvicka tradycja!

Gary Goldtooth
W powietrzu unosi się magia. Czujesz?

Mam dla ciebie specjalną niespodziankę na tegoroczny Midsommar. Wiesz, co to jest?

Podróżuję po całym Jorviku w poszukiwaniu koni. Nigdy nie uwierzysz, co znalazłem podczas ostatniej wyprawy!

Nie każdy treser potrafi pracować z dzikimi końmi jorvickimi. Potrzeba do tego specjalnego daru zwanego ,,zaklinaniem zwierząt”.


Na tej wyspie można znaleźć konie z całego świata, ale dzikiego konia jorvickiego nie znajdziesz nigdzie indziej. Zastanawiam się, co w tym miejscu jest takiego niezwykłego, że żyją tu tak wspaniałe zwierzęta?

Thomas
Cieszę się, że mogę udostępnić to miejsce do takich wydarzeń. My, Moorlandzi, uwielbiamy świętować!

Szkoda, że moja żona Catherine nie widzi, jak Stajnie Moorland rozkwitły. Obóz jeździecki był dla niej marzeniem. Mam nadzieję, że wie, ile radości to marzenie przyniosło całym pokoleniom dziewczynek.


Maja to cudowna stajenna, ale boję się, żeby się nie wypaliła. Bierze na siebie tyle zadań, że zaczynam się zastanawiać, kiedy śpi!

Mój Justin to dobry chłopak, ale chciałbym, żeby bardziej dbał o swój wygląd. Nawet ten Andy ostatnio wygląda jakoś tak lepiej. Powiedziałem Justinowi, żeby porozmawiał z Lorettą. Ta dziewczyna się zna na modzie. Mogłaby być jego stylistką. Zobaczymy, czy mój syn mnie posłucha.

Stajnie Moorland są dużo przyjemniejsze, odkąd wyremontowaliśmy sklepy, prawda?

Josh wspominał, że chce się przenieść w jakieś większe miejsce, by spopularyzować western riding. Wolałbym, żeby został. Zawsze będzie mile widziany w Stajniach Moorland.

Dziewczynki z obozu jeździeckiego były zachwycone możliwością poznania Lindy Chandy na pokazie skoków przez przeszkody. Linda i Meteor są dla wielu inspiracją.

Nie przeszkadza ci, że pan Kembell przyszedł na Midsommar? Dobry gospodarz robi tak, by wszyscy się czuli dobrze, nawet takie paskudne żmije.

Czasem słyszę, jak Justin rozmawia szeptem z końmi. Gdy się tak długo pracuje ze zwierzętami, to nic dziwnego, że zaczyna się do niego mówić jak do ludzi. Ale zastanawiam się, czy konie go przypadkiem... nie rozumieją? Wiem, to dziwactwo, ale moja żona miała ten sam dar.

Mógłbym przysiąc, że poczułem kwiaty wiśni. Ale jak to możliwe? W Moorland nie ma wiśni.

Lily Bones
Ech... Moje Midsomar kiepsko się zaczęło. Właśnie się dowiedziałam, że Ginny przenosi się do Beauvisty. A przecież ona nie tylko założyła Bulldogz, ale też płaciła za nasze stroje, załatwiała nam zniżki u Nathaline, organizowała transport na wydarzenia... Możemy w ogóle nazwać się klubem bez niej?

Och! Mam pomysł! Możemy zorganizować kiermasz, by zebrać pieniądze i uratować klub! Musimy tylko sprzedać jakiś milion babeczek.

Lubię tego pana Kembella! Po pierwsze, elegant z niego. Po drugie, tak samo jak ja uważa, że kuce islandzkie są najlepsze na świecie. A po trzecie, kocha psy! HAU, HAU!

Szkoda, że Hrafnfaxa vom Schwanenteich nie może tutaj być. Kim jest Hrafnfaxa vom Schwanenteich? To mój koń! Nie,  Hrafnfaxa vom Schwanenteich nie ma żadnego przydomka. Co to w ogóle za pomysł?

Lisa Peterson? Całkiem fajna. Słyszałam jej piosenki w kawiarni centrum handlowego. Tak, w centrum handlowym. Tam, gdzie kiedyś grał Raptor, nie? RAPTOOOOOOOR, CZEMU NAS ZOSTAWIŁEŚ?!!

Na Jorviku kręcą film z Center Ellą! Nieźle, co? Oczywiście moja ulubiona produkcja o super bohaterach to ,,Radioactive Serwer Squad" z lat 90. Czemu? Bo muzykę do niej robił Raptor! Ależ on był wtedy słodki!

Nie, nie stanęło mi nic w gardle. Po prostu przygotowuję się do żabiego tańca.

Nie wiem, kto wymyślił, żeby do ciasta z truskawkami dodać marynowane śledzie, ale to musiał być geniusz! Tegoroczny bufet jest fantastyczny!

Petunia niesamowicie skacze przez przeszkody. Jakby była kangurem! Nie, to jej koń jest kangurem, a ona jest jak mały kangurek w torbie, tylko że torba jest na górze.

Nie mogę przestać myśleć o kangurach. Wiesz, że potrafią skakać tak szybko, jak kuce islandzkie poruszać się töltem? Oddałabym wszystko, żeby pojechać w torbie kangura rudego!

Od myślenia o kangurach przeniosłam się do myślenia o Raptorze i znowu jest mi smutno.

Uwielbiam kuce islandzkie! Hauu! Wiesz, że niewiele ras potrafi poruszać się pięcioma rodzajami chodu? HEJ, LORETTA! JAK TAM TÖLT TWOJEGO KONIA? A NO TAK, TWÓJ KOŃ ZNA TYLKO TRZY RODZAJE CHODU.

Pan Kembell
Dlaczego przyszedłem nieproszony na przyjęcie Thomasa Moorlanda? Coś ci powiem. Nie jestem nieproszony, bo to moja drukarnia wydrukowała zaproszenia!

Sporo myślałem, odkąd G. E. D. została uznana najmniej popularną firmą na Jorviku siódmy rok z rzędu. Chyba wiem, gdzie leży problem... CHODZI O KONIE! Coraz więcej mieszkańców Jorviku buduje garaże i konie wychodzą z użycia! Dlatego organizuję kampanię, by w erze paliwa kopalnego dać koniom nowy cel w życiu. Tak, jeszcze nikt o tym nie wie, ale G. E. D. będzie proponować pracę wszystkim wierzchowcom odsuniętych na boczny tor. Zwierzęta te będą pracować w naszych rafineriach. Chyba... nie zrobiło to na tobie wrażenia.

Lily Bones! Co za dziewczyna! Po pierwsze, ambitna! Po drugie, zna się na biznesie! Po trzecie, kocha psy!

Moja siostrzenica Dahlia przenosi się do Epony. Pokochasz ją! Wspaniała dziewczyna, ale niestety kocha konie. Obiecałem, że pójdzie do najlepszego klubu jeździeckiego na Jorviku. Bulldogz chyba mają problem z pieniędzmi, ale przecież prowadzenie klubu jeździeckiego nie może być drogie? No bo ile mogą potrzebować? Stu szylingów? Miliona? Dla mnie to bez różnicy!

To ja zapłaciłem za catering na tegorocznym Midsommar. Całe jedzenie zostało przygotowane przez jedynego w swoim rodzaju Jamiego Olivetree! Dla mojego kolegi Thomasa wszystko co najlepsze.

Ile napiwku dać Strażnikowi Jorviku za odprowadzenie samochodu na parking? A właśnie, widziałaś strażniczkę Keemę? Dałem jej klucze do mojego bentleya, ale do tej pory z nimi nie wróciła...

Co najbardziej lubię w Midsommar? Długie, letnie dni! W G. E. D. czas pracy zależy jest od słońca, więc teraz możemy wycisnąć z naszych pracowników dwa razy tyle godzin! Oczywiście zimą czas pracy opieramy na zegarze. Inaczej nie zachowalibyśmy równowagi, ha, ha!

Maja
Midsommar to mój ulubiony dzień w roku! Kwiaty, świętowanie, przyjaciele, ognisko!

Co tutaj robi pan Kembell?! Ostatnim razem, gdy przyjechał do Moorlnad, chciał zrównać stajnie z ziemią, żeby wybudować luksusowe mieszkania!

Słyszałaś? Gary Goldtooth przyjechał na Midsommar. Nie mogę się doczekać, by zobaczyć konie, które ma tym razem!

Kiedyś mój brat zjadł małego plastikowego konia, którego znalazł w jajku niespodziance. Mama się wystraszyła i zabrała brata na pogotowie. Lekarz zrobił mu prześwietlenie i zobaczył, że zabawka jest w żołądku. ,,Nic mu nie będzie?" - zapytała mama ,,Cóż, pani Dew, pani syn ma końskie zdrowie."

Co mówi koń, gdy zbliża się do postoju? ,,I-HAA-MUJEMY!" Czemu tak mówi? No bo chce zahamować. To tylko taki żart. Zaczynam się martwić o tego konia z żartu? No bo uda mu się zahamować?

Najbardziej kocham stare konie! Zwłaszcza te ich pulchne podbródki.

Alex miała naprawdę ciężki rok, ale i tak przyszła do swoich przyjaciół. Jest taka odważna.

Byłaś na Szlaku Czerwonych Sznurków? Było niesamowicie! Razem z Alex zawiązaliśmy sznurek na samej górze.

Miło, że Thomas pozwolił mi korzystać z Lynxa, ale mam nadzieję, że kiedyś będę mieć własnego konia. Jaka rasa twoim zdaniem będzie dla mnie odpowiednia? Może jakaś lędzierzawa?

Madison
Ming Yue zaprosiła mnie do siebie do Stormgarden, czyli ogrodu burz. Myślisz, że oni naprawdę tam hodują burze?

Andy właśnie mówił mi o Szlaku Czerwonych Sznurków. Tak mi przykro, że nie mogłam zawiązać czerwonego sznurka razem z Nightdustem.

Łapię muchy, dzięki temu podczas żabiego tańca będę mogła coś przekąsić. Pomożesz mi?

Zdradzić ci tajemnicę? Rycerze Unistrii mieszkają w szopie koło mojego domu! Naprawdę! Wyglądają jak myszy, ale jestem pewna, że to najwspanialsi obrońcy ziemi. Proszę, nie mów tacie!

Mój wujek Hugh był lekarzem podczas wojny kosmicznej, a teraz jest cyborgiem pomagającym koniom.

Powinnaś niedługo przyjechać do Południowego Kopyta, by pościgać się z dzikimi końmi.

Linda Chanda to najmądrzejsza osoba na świecie. Wie o Rycerzach Unistrii więcej niż nawet ja!

Nazywają to żabim tańcem, ale jak dla mnie to bardziej taniec ropuch.

Tutejsze jedzenie jest świetne. Musisz spróbować kanapek z ogórkami kiszonymi.

Moje otwarte zzo na dniach otwartych Stajni Jorvik było bardzo popularne, więc z chęcią znów się nim zajmę! Ale tym razem nie będę miał jedynie zwierząt gospodarskich. Będą skorpiony, rosomaki, jeżozwierze... Wiesz, takie fajne zwierzęta!

Madison mówi, że jej wujek Hugh chce otworzyć ranczo ratunkowe dla dinozaurów. Nigdy nie widziałem żadnych brontozaurów, ale jeśli jej wujek jakiegoś uratuje, to z chęcią przygarnę takiego zwierzaka.

Ming Yue
Nigdy wcześniej nie byłam w Moorland. Pięknie tutaj. Chciałabym zobaczyć więcej tej części Jorviku.

Nie jadłam od śniadania. Umieram z głodu! Chwila... To Jamie Olivetree przy bufecie? Chyba jednak aż taka głodna nie jestem.

Tutejsze konie są niesamowite! Starshine, Meteor, Tin-Can i oczywiście Darkdawn! Mogę pogłaskać twojego towarzysza?

Ojciec twierdził, że widział wczoraj, jak profesor Hayden się uśmiechał. Nie wierzę!

To moi przodkowie jako pierwsi wiązali czerwone sznurki na górze nad Jodłowym Gajem. Cudownie, że naszą rodzinną tradycję przejęli wszyscy mieszkańcy Jorviku.

Madison i Andy mają taką bujną wyobraźnię. Sami nie wierzą w to, co mówią... prawda?

Będę szczęśliwa jeśli Lily utrzyma swój klub jeździecki w Eponie, ale mam nadzieję, że nie sprzeda go  panu Kembellowi.

Jamie Olivetree
Przygotowanie jedzenia na uroczystość Midsommar to wielki zaszczyt. To kulinarne wydarzenie roku!

Chyba powinien był lepiej przemyśleć menu. Zanim dotarłem na rynek, większość tradycyjnych składników potrzebnych na Midsommar została już wyprzedana. Dobrze, że mam taką smykałkę do improwizowania.

Jeśli wystarczająco długo podgrzejesz keczup w mikrofalówce, to nikt go nie odróżni od wędzonego łososia!

Ziemniaki zrobiłem tradycyjnie, z masłem i koprem. Wyszły idealnie! Ale ten rolnik koło beczek zjadł cały garnek. Nigdy nie widziałem, żeby ktoś zjadł tyle ziemniaków za jednym zamachem! Gdzie on je w ogóle zmieścił?

Jadąc tutaj z Epony, zatrzymałem się w Zajeździe pod Wilkiem na obiad. Chciałem spróbować ich słynnej lasagne, ale zdaje się, że ich szef kuchni wyjechał. Pewnie nie wiesz, gdzie teraz pracuje?

Tuńczyk prosto z puszki nie trzyma się na grillu. Najpierw trzeba go zmieszać z mąką. Dodaję też trochę drewna, żeby danie było delikatnie przydymione. Oto hamburger przyszłości!

Wygląda jak arbuz, ale to kantalup z buraków.

I to chyba tyle na dziś. Bye!

Komentarze

Popularne posty